Vrijeme trajanja implemnetacije
01.01.2019 – 01.01. 2021
Razlog (potrebe ) za implementaciju projketa
Situacija prije projekta na polju prava potrošača u BiH je najlošija u posljednjih deset godina, od kada su usvojeni propisi za ovu oblast. "Zakon o zaštiti potrošača BiH" predstavlja odgovarajući propis za ovaj nivo institucija, koji je usvojen 2006. godine, jer se zaštita potrošača u BiH zapravo i praktično tek razvija. Zakon je pretrpio nekoliko "kozmetičkih" promjena u 2015. godini, ali kao takav gotovo da nije ugradio nijednu direktivu EU koja je bila na snazi do tada. Sadašnja situacija je da je nadležnost nad zaštitom potrošača u BiH podijeljena između institucionalnih nivoa, čak i kada je u pitanju isti nivo upravljanja. U takvom institucionalnom i zakonodavnom okruženju, vladine institucije i komunalije su najveći kršitelji prava potrošača.
Kome je namjenjen- korisnicke grupe:
Udruženja potrošača, relevantna ministarstva (Ministarstvo vanjske trgovine i ekonomskih odnosa BiH, Ministarstvo trgovine i turizma RS i Ministarstvo trgovine FBiH), komunalna preduzeća, Ombudsman za zaštitu potrošača, Uprava za inspekcijske poslove RS i FBiH i konačno potrošaci.
Koje promjene ce donjeti / utjecaj
Biće poboljšan okvir u skladu sa EU direktivom, razvijen institucionalni mehanizam zaštite prava potrošača u sektoru komunalnih usluga u 10 lokalnih zajednica, te mehanizmi za praćenje borbe protiv kršenja prava potrošača. Konačno, ojačat će se potrošači, udruženja potrošača i predstavnici potrošača u radu na zaštiti prava potrošača.